Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Shirley A.
TitelTeaching and Doing Gender in African American Families.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 47 (2002) 11-12, S.493-506Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterBlacks; Children; Elementary Secondary Education; Gender Issues; Parent Attitudes; Racial Factors; Sex Differences; Sex Role; Social Class; Social Mobility; Socialization
AbstractInterviewed 35 African American parents to explore the gender socialization of their children and examine how race and class shaped parents' gender ideologies and behaviors. Results revealed significant support for teaching children gender role equality, though that support was mediated by social class (educational level) and social mobility patterns. Results showed the role of black parents as active agents in their children's lives. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: