Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarter, Joya Anastasia
TitelA Dialogue with Divas: Issues Affecting a Scholarly Agenda in Special Education, from Africana Feminist Perspectives.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 71 (2002) 4, S.297-312Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterBlack Teachers; Culturally Relevant Education; Curriculum; Doctoral Programs; Elementary Secondary Education; Feminism; Higher Education; Preservice Teacher Education; Special Education; Student Motivation; Teacher Selection
AbstractInvestigated the unique perspectives of African American women forming special education scholarship. Qualitative research on 10 African American women with doctorates in special education highlighted what it meant to be an underrepresented black female in a broader community of scholars, describing respondents' resistance to the dominant culture paradigm as related to experiences with special education programming, doctoral studies curricula, motivational supports, hiring processes, and concerns for the field. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: