Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlom, Andreas; Holm-Nielsen, Lauritz; Verner, Dorte
TitelEducation, Earning, and Inequality in Brazil, 1982-1998: Implications for Education Policy.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 76 (2001) 3, S.180-221Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterEducational Policy; Elementary Secondary Education; Equal Opportunities (Jobs); Foreign Countries; Higher Education; Labor Market; Outcomes of Education; Salaries; Salary Wage Differentials; Wages; Brazil
AbstractExamined the statistical relationship between education and earnings in Brazil and the benefits of staying one extra year in school. Overall, the economic reward for staying in school for one more year fundamentally changed from 1982-98, and this development fundamentally altered the way education was remunerated in the labor market. Four appendixes contain summary statistics, the regression model, regression results, and strategies and recommendations for Brazilian higher education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: