Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiden, Sherri C.; Russell, James A.
TitelA Closer Look at Preschoolers' Freely Produced Labels for Facial Expressions.
QuelleIn: Developmental Psychology, 39 (2003) 1, S.114-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAge Differences; Emotional Experience; Emotional Response; Facial Expressions; Labeling (of Persons); Performance Factors; Preschool Children; Theories; Toddlers
AbstractThree studies examined preschoolers' performance on free labeling of prototypical facial expressions of basic emotions. Findings indicated that children's errors remained even when method factors (poor stimuli, unavailability of an appropriate label, or production task difficulty) were controlled. Use of emotion labels increased with age systematically: "Happy,""angry," and "sad" emerged early, were more accessible, and overgeneralized. "Scared,""surprised," and "disgusted" emerged later, were less accessible, and applied narrowly. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: