Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenson, Carolyn J.
TitelReal and Potential Benefits of Bilingual Programmes in Developing Countries.
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 5 (2002) 6, S.303-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education; Bilingualism; Developing Nations; Educational Benefits; Elementary Education; Foreign Countries; Language of Instruction; Native Language Instruction; Bolivia; Guinea-Bissau; Mozambique; Niger
AbstractArgues that bilingual education in developing countries represents an encouraging facet of efforts to improve primary schooling both quantitatively in terms of participation and qualitatively in terms of learning processes. Using examples from Guinea-Bissau, Niger, Mozambique, and Bolivia, demonstrates advantages of bilingual programming in educational development. Argues that use of mother tongue positively impacts quality indicators that have often been neglected in the drive for universal primary education. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: