Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFabillar, Eliza; Jones, Cynthia
TitelInterdisciplinary Connections: Teacher and Student Empowerment through Social and Cultural History, Critical Pedagogy, and Collaboration.
QuelleIn: Radical Teacher, (2003) 65, S.18-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege School Cooperation; Cultural Context; Faculty Development; Inservice Teacher Education; Interdisciplinary Approach; Secondary Education; Social History; Student Empowerment; Teacher Collaboration; Teacher Empowerment; Team Teaching
AbstractDescribes the American Social History Project/Center for Media and Learning, discussing the importance of sustained professional development and collaboration in achieving reflective practice and teacher change and describing how social and cultural history and literature and innovative critical pedagogy work together to enrich curricula, advance teacher practice, and engage students in rigorous ways. (SM)
AnmerkungenRadical Teacher, Box 382616, Cambridge, MA 02238-2616.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: