Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLawson, Michael A.
TitelSchool-Family Relations in Context: Parent and Teacher Perceptions of Parent Involvement.
QuelleIn: Urban Education, 38 (2003) 1, S.77-133Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterDiversity (Student); Elementary Education; Low Income Groups; Parent Participation; Parent School Relationship; Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractExamined teachers' and parents' perceptions of the meanings and functions of parent involvement. Data from interviews with teachers and parents at a diverse, urban, low-income elementary school indicated that the two groups had different perceptions of parent involvement. These different perceptions implicated diverse epistemologies, differential power, and some competing purposes. However, both groups believed in the importance of firm, mutually beneficial partnerships for successful education. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: