Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPescador, Octavio Augusto
TitelEducation in Mexico: Historical Evolution and Ethnographic Perspectives. Essay Review of "Un siglo de educacion en Mexico," edited by Pablo Latapi Sarre; "We Are All Equal: Student Culture and Identity at a Mexican Secondary School, 1988-1998," by Bradley A. U. Levinson; and "Learning as Cultural Practice: How Children Learn in a Mexican Mazahua Community. A Study on Culture and Learning," by Mariette de Haan.
QuelleIn: Comparative Education Review, 46 (2002) 4, S.509-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterRezension; Stellungnahme; Book Reviews; Cultural Influences; Educational Practices; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Ethnography; Foreign Countries; Nonformal Education; Mexico
AbstractReviews three books that (1) provide a systemic overview of schooling in Mexico in the 20th century, (2) present a critical ethnography of Mexican student culture and identity formation, and (3) incorporate analyses of indigenous cultural practices into cognitive theory. Reflects on the future of Mexican education in view of political corruption and lack of government responsibility. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: