Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlasswell, Kathryn; Parr, Judy M.; McNaughton, Stuart
TitelWorking with William: Teaching, Learning, and the Joint Construction of a Struggling Writer.
QuelleIn: Reading Teacher, 56 (2003) 5, S.494-500Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterCase Studies; Class Activities; Class Organization; Educational Objectives; Primary Education; Student Improvement; Student Motivation; Student Participation; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Writing Difficulties; Writing Instruction
AbstractAnalyzes a case of a struggling student writer who was not helped by good classroom techniques. Proposes that for educators to help struggling writers, they need to focus on both the student and the activity system within which the student works. Concludes that educators need to take account of: teachers' and children's ideas; organization for learning; and the way participation is structured and the interactions which drive it. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: