Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoney, Dana M.; Cunningham, Michael
TitelWhy Do Good Kids Do Bad Things? Considering Multiple Contexts in the Study of Antisocial Fighting Behaviors in African American Urban Youth.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 71 (2002) 3, S.143-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAdolescents; Antisocial Behavior; Black Students; Educational Environment; Family Influence; Neighborhoods; Peer Influence; Secondary Education; Sex Differences; Social Environment; Urban Youth
AbstractExamined the contexts related to antisocial fighting behaviors among urban, African American high school students. Data on students' social contexts (family, neighborhood, peers, and school) and fighting behaviors indicated a relationship between negative peer influence and antisocial fighting behaviors. The combination of all four negative contexts directly related to fighting behaviors. Males behaved more aggressively than females. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: