Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvans, E. Margaret; Schweingruber, Heidi; Stevenson, Harold W.
TitelGender Differences in Interest and Knowledge Acquisition: The United States, Taiwan, and Japan.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 47 (2002) 3-4, S.153-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterAdolescents; Cultural Differences; Foreign Countries; Gender Issues; Grade 11; Knowledge Level; Scores; Secondary Education; Sex Differences; Sex Stereotypes; Student Interests; Japan; Taiwan
AbstractInvestigated the relationship between interest and knowledge among 11th graders from cultures differing in strength of gender-role stereotypes and endorsement of effort- versus interest-based learning. Data on Japanese, Taiwanese, and U.S. students indicated that gender more strongly related to Asian students' than U.S. students' scores. There were interactions between culture and gender on over half of the general information questions and most of the assessed interests. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: