Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoriarty, Robin Friedrichs
TitelEntries from a Staff Developer's Journal...Helping Teachers Develop as Facilitators of Three- to Five-Year-Olds' Science Inquiry.
QuelleIn: Young Children, 57 (2002) 5, S.20-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterCuriosity; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Experiential Learning; Hands on Science; Instructional Materials; Knowledge Base for Teaching; Science Activities; Science Education; Science Instruction; Staff Development; Teacher Attitudes; Teaching Guides
AbstractTo support science inquiry in preschools, the Education Development Center in Newton, Massachusetts, developed three teacher's guides to help teachers identify science-rich questions embedded in children's play and use those questions to engage the children in age-appropriate science inquiry. This article follows three Head Start teacher teams as they use one of the guides for the first time. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: