Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEspiritu, Evangeline; Meier, Daniel R.; Villazana-Price, Norma; Wong, Manuel Kichi
TitelA Collaborative Project on Language and Literacy Learning: Promoting Teacher Research in Early Childhood Education.
QuelleIn: Young Children, 57 (2002) 5, S.71-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterAction Research; Beginning Reading; Beginning Writing; Bilingual Students; Classroom Environment; Classroom Research; Early Childhood Education; Educational Environment; Emergent Literacy; Language Acquisition; Language Skills; Professional Development; Reflective Teaching; Teacher Collaboration; Teacher Researchers; Verbal Learning
AbstractFour teachers from diverse early childhood environments formed a teacher research group to learn more about children's language and literacy development. This article discusses the formation of the group, the value of teacher research for understanding children's language, and the lessons learned by the participating teachers that enhanced their personal and professional development. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: