Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiroux, Henry A.
TitelBreaking into the Movies: Pedagogy and the Politics of Film.
QuelleIn: JAC: A Journal of Composition Theory, 21 (2001) 3, S.583-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Audience Response; Criticism; Films; Politics; Secondary Education; Student Attitudes; Teacher Background; Teaching Methods
AbstractProposes that in addition to entertaining, film offers up subject positions; mobilizes desires; influences its audience unconsciously; and helps construct the landscape of American culture. Notes that film can provide a pedagogical tool for offering students alternative views of the world. Concludes that as a form of public pedagogy, film combines entertainment and politics, and lays claim to public memory. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: