Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpigelman, Candace
TitelWhat Role Virtue?
QuelleIn: JAC: A Journal of Composition Theory, 21 (2001) 2, S.321-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Cultural Differences; Ethics; Higher Education; Postmodernism; Rhetoric; Teacher Response; Values Education; Writing Instruction
AbstractExplores the inescapable, irreconcilable role of virtue in rhetoric and writing instruction and the (im)possibilities of ethical response to student writing. Considers the place of values instruction in contemporary education by examining its historical precedents in classical rhetoric and its relationship to the liberatory, multicultural mission of contemporary composition studies. Questions postmodern reluctance to confront rhetorics of intolerance, understood as individual world views or competing ideological positions. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: