Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTapia, Javier
TitelReexamining Anthropology and Education: Bringing Economics Back to Culture.
QuelleIn: Urban Education, 37 (2002) 3, S.365-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterAcademic Achievement; Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Hispanic American Students; Minority Group Children; Poverty; Socioeconomic Status
AbstractAsserts that educators often provide a too-limited view of culture in exploring the life experiences of diverse racial groups within the curriculum. Provides data from an investigation of two Hispanic households, emphasizing the influence of socioeconomic status. Suggests that such an analysis provides a more complete understanding of students' culture that cannot be obtained from reading books, as is common in many educational programs. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: