Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDekovic, Maja; Engels, Rutger C. M. E.; Shirai, Toshiaki; de Kort, Gerard; Anker, Arjen L.
TitelThe Role of Peer Relations in Adolescent Development in Two Cultures: The Netherlands and Japan.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 33 (2002) 6, S.577-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterAdolescent Development; Cultural Differences; Cultural Influences; Foreign Countries; Peer Relationship; Secondary Education; Japan; Netherlands
AbstractCompared peer relations, developmental expectations, perceived competence, and well-being in Dutch and Japanese adolescents, investigating cultural influences. Survey data indicated that Dutch adolescents were more satisfied with their peer relationships, expected to achieve developmental tasks at earlier ages, felt more competent about their abilities, and reported higher levels of well-being than did Japanese adolescents. Peer relations had stronger associations with developmental expectations and well-being among Japanese adolescents. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: