Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShiveley, James M.; Poetter, Thomas S.
TitelExploring Clinical, On-Site Supervision in a School-University Partnership.
QuelleIn: Teacher Educator, 37 (2002) 4, S.282-301Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCollege School Cooperation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Internship Programs; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Student Teacher Supervisors; Supervision
AbstractDescribes a set of clinical supervisory practices used with preservice teachers engaged in a semester-long internship at a Professional Development School site under an alternative supervision mode. Interns work with a team of experienced mentors on-site that is immediately available for help. This model can provide improved professional development for school faculty, improved supervision of student interns, and improved cohesion of teacher education programs. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: