Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGood, Jennifer M.; Whang, Patricia A.
TitelEncouraging Reflection in Preservice Teachers through Response Journals.
QuelleIn: Teacher Educator, 37 (2002) 4, S.254-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Journal Writing; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Student Journals; Student Teacher Attitudes
AbstractChronicled the use of journals in a required undergraduate educational psychology course, offering a template for incorporating response journals into educational foundations courses for preservice teachers, suggesting relevant prompts and evaluation methods, and summarizing preservice teachers' perceptions of and final responses to journals compiled throughout the course of instruction. Student surveys indicated that they found the journals interesting and meaningful. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: