Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStroup, Walter M.
TitelUnderstanding Qualitative Calculus: A Structural Synthesis of Learning Research.
QuelleIn: International Journal of Computers for Mathematical Learning, 7 (2002) 2, S.167-215Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1382-3892
SchlagwörterCalculus; Cognitive Structures; Computer Simulation; Computer Uses in Education; Concept Formation; Curriculum Development; Higher Education; Learning Processes; Mathematical Logic; Mathematical Models; Mathematics Education
AbstractExplores what kinds of calculus-related insights seem to typify calculus-related reasoning. Introduces "qualitative calculus" in which learning is focused on synthesis. Discusses the resemblance and difference between traditional calculus and qualitative calculus, advantages of learning qualitative calculus, and how understanding qualitative calculus can support and link to the traditional rate-related calculus of slope, ratio and proportion, and curricular connections and implications. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Computers for Mathematical Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: