Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArcaro-McPhee, Rena; Doppler, Elizabeth E.; Harkins, Debra A.
TitelConflict Resolution in a Preschool Constructivist Classroom: A Case Study in Negotiation.
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 17 (2002) 1, S.19-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
SchlagwörterCase Studies; Conflict Resolution; Constructivism (Learning); Early Childhood Education; Models; Moral Development; Personal Autonomy; Preschool Children; Problem Solving; Skill Development
AbstractThis study documented one child's development of conflict resolution skills when a peer problem-solving model was used in a constructivist-designed classroom. Findings revealed that this child progressed from a power assertion style of conflict resolution to a more sophisticated form of negotiation. The study supports current thinking that young children will engage in more developmentally advanced conflict resolution strategies when provided with opportunities to practice these skills. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: