Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoder, Paul J.; Warren, Steven F.
TitelEffects of Prelinguistic Milieu Teaching and Parent Responsivity Education on Dyads Involving Children with Intellectual Disabilities.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 45 (2002) 6, S.1158-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterChild Development; Early Childhood Education; Individual Differences; Instructional Effectiveness; Language Acquisition; Mental Retardation; Parent Child Relationship; Teaching Methods; Toddlers
AbstractThis study evaluated the effectiveness of Prelinguistic Milieu Teaching for toddlers (n=39) with intellectual disabilities and responsivity education for their parents as a means of facilitating children's communication and language production skills. Comparison of parent child pairs receiving or not receiving the intervention found the intervention facilitated parental responsivity. Effects on child initiated comments varied by various pre-treatment factors. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: