Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrunsell, Julie; Carter, Mark
TitelThe Behavior Chain Interruption Strategy: Generalization to Out-of-Routine Contexts.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 4, S.378-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterBehavior Chaining; Behavior Modification; Communication Disorders; Communication Skills; Daily Living Skills; Elementary Education; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Transfer of Training
AbstractThe behavior chain interruption strategy was used to teach four students with mental retardation and severe communication disorders the skill of requesting. All students learned requesting with a routine using graphic symbols and generalized these skills to two untaught routines. All also generalized requesting to out-of-routine contexts involving requests in the absence of the predictable sequence of events that usually occasioned communication. (Contains references.) (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: