Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIreson, Judith; Hallam, Susan; Hack, Sarah; Clark, Helen; Plewis, Ian
TitelAbility Grouping in English Secondary School: Effects on Attainment in English, Mathematics, and Science.
QuelleIn: Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice, 8 (2002) 3, S.299-318Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1380-3611
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Educational Attainment; English; Foreign Countries; Mathematics; Sciences; Secondary Education; Secondary School Students; United Kingdom (England)
AbstractStudied the impact of ability grouping on attainment in a cohort of year-9 students in 45 mixed secondary schools in England representing a variety of grouping practices. In mathematics, students at higher levels by year 6 make more progress in sets, but those in lower levels make more progress in mixed ability classes. Discusses educational implications. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: