Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHones, Donald F.
TitelIn Quest of Freedom: Towards Critical Pedagogy in the Education of Bilingual Youth.
QuelleIn: Teachers College Record, 104 (2002) 6, S.1163-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
SchlagwörterBilingual Students; Culturally Relevant Education; High School Students; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Secondary Education
AbstractInvestigated what a narrative, dialogical research process could reveal about the lives of three bilingual high school students, noting how critical dialogues could connect bilingual students' lives with the curriculum and examining the role of teacher education in fostering dialogue. Results highlighted students' lack of critical engagement in school. The potential for a dialogical approach to learning was clear through the interactions of students, researchers, and preservice teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: