Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcNally, Jim
TitelDevelopments in Teacher Induction in Scotland and Implications for the Role of Higher Education.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 28 (2002) 2, S.149-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterBeginning Teacher Induction; Beginning Teachers; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Role of Education; United Kingdom (Scotland)
AbstractExamines the separation of teacher education from higher education in Scotland, drawing on interviews with stakeholders and existing literature. The paper provides a background to developments in Scottish teacher induction and outlines a proposed framework. It constructs a coherent, multiple role for higher education in teacher induction, noting the principles and tensions which determine the possibility of such an involvement. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: