Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHammond, Michael
TitelWhy Teach? A Case Study Investigating the Decision To Train To Teach ICT.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 28 (2002) 2, S.135-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterCareer Choice; Computer Uses in Education; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Information Technology; Preservice Teacher Education; Student Motivation; Student Teacher Attitudes; United Kingdom (England)
AbstractInvestigated British teacher trainees' motivations to teach information and communication technology (ICT). Observation and interview data indicated that respondents were influenced by past teaching experiences, helping learners, special interest in ICT, and belief that ICT would be good for students. While they were not motivated by material rewards, they did look for salary and career progression. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: