Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenincasa, Luciana
TitelTeaching Preschoolers about Diversity: A View from Greece.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 28 (2002) 2, S.103-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterCultural Awareness; Diversity (Student); Early Childhood Education; Ethnic Stereotypes; Foreign Countries; Higher Education; Preschool Children; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Greece
AbstractDescribes instances of teaching Greek preschool children about diversity, examining categories used and how teachers and students proposed, questioned, accepted, refused, or legitimated them. The paper analyzes eight reports written by teacher trainees in a Greek preschool education department which describe classroom activities and dialogues. Overall, teachers relied on stereotypes and strict classification of people into four races, despite children's occasional attempts to defy them. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: