Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSherman, Lee
TitelFrom Division to Vision: Achievement Climbs at a Reservation School High in the Rocky Mountains.
QuelleIn: Northwest Education, 8 (2002) 1, S.22-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Gains; American Indian Education; Change Strategies; Cooperative Learning; Culturally Relevant Education; Educational Change; Elementary Education; Parent Participation; Reading Instruction; Reservation American Indians; Rural Schools; School Community Relationship; Montana
AbstractIn response to Salish and Kootenai tribal demands for educational equity, a Montana school district chose a reform model based on cooperative learning strategies, which fits American Indian learning styles, and switched from tolerating to celebrating American Indian culture. Academic achievement has risen in all subjects, and the achievement gap between Indian and White students has narrowed. (TD)
AnmerkungenFor full text: http://www.nwrel.org/nwedu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: