Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPope, Margaret; Hare, Dwight; Howard, Esther
TitelTechnology Integration: Closing the Gap between What Preservice Teachers Are Taught To Do and What They Can Do.
QuelleIn: Journal of Technology and Teacher Education, 10 (2002) 2, S.191-203Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-7069
SchlagwörterEducational Technology; Elementary Education; Elementary School Teachers; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Self Evaluation (Individuals); Technology Integration
AbstractDiscusses the gap between what preservice teachers are taught about technology and what they are expected to do with technology as classroom teachers. Describes a study of preservice teachers that investigated whether the integration of technology into elementary method courses would positively influence their self-reported confidence levels in integrating specific technologies into elementary classrooms. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technology and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: