Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, Elaine M.; Gutmore, Dan
TitelThe Issue of Civic Capacity in Urban Educational Reform: The Case of New Jersey's Thirty Poorest Districts.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 71 (2002) 1-2, S.60-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterCommunity Support; Educational Change; Elementary Secondary Education; Politics of Education; Poverty; School Districts; Urban Schools; New Jersey
AbstractInvestigated factors predicting districts' abilities to generate cross-sector support for reforms, using New Jersey's 1998 Supreme Court decision mandating the implementation of comprehensive reforms in its 30 poorest districts and exploring the extent to which community support impacted willingness to embrace reforms and perceptions of resource problems. Results suggest that reform and policy environments must be redefined to align with the realities of urban schools. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: