Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrage, Amy; Meyers, Susan; Norris, Janet
TitelLessons Learned from the "It Takes a Valley" Program: Recruiting and Retaining Future Teachers To Serve in High-Needs Schools.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 29 (2002) 3, S.73-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterDisadvantaged Youth; Elementary Secondary Education; Field Experience Programs; High Risk Students; Higher Education; Practicums; Preservice Teacher Education
AbstractDescribes the "It Takes a Valley" program, which provides future teachers extensive early field experience and opportunities to develop strategies for success in high-needs schools. The program emphasizes collaboration, service learning, and student cohorts. Data from participants' journals and formal evaluations indicate that the program greatly enhances students' hands-on experiences, the cohort-based model is very successful, and early field experience quality is extremely important. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: