Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Sullivan, Sheryl; Jiang, Ying Hong
TitelDetermining the Efficacy of the California Reading Instruction Competence Assessment (RICA).
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 29 (2002) 3, S.61-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reading Instruction; Standardized Tests; Teacher Competencies; Teaching Skills
AbstractReviews research surrounding current standardized testing practices, examining the efficacy of the Reading Instruction Competence Assessment (RICA) examination in particular. The paper reports results of a study that correlates RICA test scores with existing test data, seriously questioning the current testing trajectory as it relates to RICA and encouraging others to question this path at least enough to desire solid research before moving blindly forward. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: