Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMooney, Edward S.; Jones, Graham A.; Langrall, Cynthia W.
TitelMaking Inferences and Predictions from Data in the Elementary and Middle Grades.
QuelleIn: New England Mathematics Journal, 34 (2002) 2, S.26-39Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Learning Strategies; Logical Thinking; Mathematics Education; Statistical Inference; Statistics; Thinking Skills
AbstractPresents and discusses examples that illustrate the nature and scope of elementary and middle school students' reasoning when they are faced with tasks that involve making inferences and predictions from data. Shows that the range in thinking is not so much dependent on age as on the experiences students have in data exploration. (KHR)
AnmerkungenThe Association of Teachers of Mathematics in New England, Keene State College, Dept. of Mathematics, Keene, NH 03435-2001.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: