Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoo, Junehee
TitelAnalysing the Results of Physics-Related Areas in the Third International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R) for the Implications in the Curriculum Research.
QuelleIn: Journal of the Korean Association for Research in Science Education, 21 (2001) 4, S.757-72Verfügbarkeit 
Sprachekoreanisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1226-5187
SchlagwörterAcademic Achievement; Foreign Countries; Junior High Schools; Mathematics Education; Physics; Science Curriculum; Science Instruction; Standardized Tests; Teaching Methods; South Korea; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractAnalyzes Korean 8th grade students' achievement in physics-related areas of the Third International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R) and investigates the implications for revising the physics-related areas in the national curriculum. (Contains 44 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Korean Association for Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: