Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavies, Lynn
TitelPossibilities and Limits for Democratisation in Education.
QuelleIn: Comparative Education, 38 (2002) 3, S.251-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterStellungnahme; Democracy; Democratic Values; Educational Change; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Participative Decision Making; Politics of Education; Power Structure; Role of Education; Social Change; Social Structure; Teacher Education
AbstractExamines connections between democratization of schooling and three dimensions of social structure: political system and governance, wealth/poverty, and gender relations. Discusses nine processes and strategies for democratization in education: definition of democracy, legislation and policy, decentralization of education, teacher education, teacher unions and networks, parental participation, student associations, partnerships with outside agencies, and research. Considers larger questions of international influence and relativism. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: