Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKelly, Catherine A.
TitelCreating Equitable Classroom Climates: An Investigation of Classroom Strategies in Mathematics and Science Instruction for Developing Preservice Teachers' Use of Democratic Social Values.
QuelleIn: Child Study Journal, 32 (2002) 1, S.39-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAttitude Change; Cultural Pluralism; Democracy; Diversity (Student); Educational Practices; Equal Education; Gender Issues; Group Discussion; Higher Education; Justice; Knowledge Level; Preservice Teachers; Pretests Posttests; Student Attitudes; Values Education
AbstractDetermined best practices for enhancing preservice teachers' knowledge of gender equity and use of innovative instructional methods for developing classroom democratic social values. Found that development in understanding and application of appropriate, equitable classroom practices emerged over a semester in which preservice teachers were immersed into selected equity/diversity literature, observed in classroom settings, and constructed what educational approaches driven by equity, equality, and diversity would look like. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: