Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuetze, Hans G.; Slowey, Maria
TitelParticipation and Exclusion: A Comparative Analysis of Non-Traditional Students and Lifelong Learners in Higher Education.
QuelleIn: Higher Education, 44 (2002) 3-4, S.309-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterCollege Attendance; Comparative Analysis; Educational Policy; Foreign Countries; Higher Education; Influences; Nontraditional Students; Australia; Austria; Canada; Germany; Ireland; Japan; New Zealand; Sweden; United Kingdom; United States
AbstractExamined the institutional and policy issues inhibiting or supporting participation by non-traditional and lifelong learners in higher education in Austria, Australia, Canada, Germany, Ireland, Japan, New Zealand, Sweden, the United Kingdom, and the United States. Identified six factors: institutional differentiation of the higher education system, institutional governance and control, flexible (open) access, mode of study, financial assistance and other support, and continuing education opportunities. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: