Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBreuch, Lee-Ann M. Kastman; Zachry, Mark; Spinuzzi, Clay
TitelUsability Instruction in Technical Communication Programs: New Directions in Curriculum Development.
QuelleIn: Journal of Business and Technical Communication, 15 (2001) 2, S.223-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1050-6519
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audience Analysis; Curriculum Development; Higher Education; Instructional Design; Technical Writing; Use Studies
AbstractAsserts that technical communication programs are particularly well positioned to adopt usability testing and research in their curricula because of inherent connections between usability and technical communication, such as their mutual emphases on audience analysis, technology, and information design. Describes approaches to implementation of usability courses at three universities, and shares suggestions for adopting usability in the areas of curriculum, equipment, and facilities needed for conducting usability. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Business and Technical Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: