Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJordan, Karin; Stevens, Patricia
TitelTeaching Ethics to Graduate Students: A Course Model.
QuelleIn: Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 9 (2001) 2, S.178-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-4807
SchlagwörterActive Learning; Counselor Training; Course Content; Ethical Instruction; Family Counseling; Graduate Study; Higher Education; Marriage Counseling
AbstractThis article discusses the curriculum of an ethics course for marriage and family counseling students, focusing on (a) course objectives and course schedule, (b) active learning techniques in the classroom, (c) homework assignments (including the use of technology), and (d) midterm and final exams. The use of active teaching techniques is encouraged, for meeting today's learning styles. (Contains 30 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: