Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAikenhead, Glen S.
TitelCross-Cultural Science Teaching: "Rekindling Traditions" for Aboriginal Students.
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 2 (2002) 3, S.287-304Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Change; Educational Strategies; Indigenous Populations; Science Curriculum; Science Instruction; Science Programs; Secondary Education; Traditionalism
AbstractIntroduces the project "Rekindling Traditions" which illustrates one modest way of addressing the underrepresentation of Aboriginal people in careers related to science, a situation that arises from a colonial type of science education. Integrates Western science content into a local community's Aboriginal Science. (Contains 85 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: