Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAinsworth, James W.
TitelWhy Does It Take a Village? The Mediation of Neighborhood Effects on Educational Achievement.
QuelleIn: Social Forces, 81 (2002) 1, S.117-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7732
SchlagwörterAcademic Achievement; Aspiration; Disadvantaged Environment; Ghettos; Neighborhoods; Poverty; Racial Composition; Secondary Education; Secondary School Students; Slums; Social Environment; Socialization; Socioeconomic Influences; Unemployment
AbstractAnalysis of data from the National Educational Longitudinal Study of 1988, linked to neighborhood-level 1990 census data, indicates that neighborhood characteristics not only predict educational outcomes but also rival the strength of commonly cited family- and school-related predictors. Collective socialization was the strongest of proposed mediating processes; social control, social capital, perception of opportunity, and institutional characteristics were also important. (Contains 69 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Forces" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: