Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Michelle D.; Creighton, Theodore
TitelWho Is Framing the National Understanding of Educational Leadership Preparation and Practice?
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 1 (2002) 3, S.222-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Qualifications; Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Leadership Training; Literature Reviews
AbstractExamines current national conversation on educational leadership preparation and practice and the implications of these conversations for educational leadership preparation; focuses specifically on the rhetoric and research concerning two major issues contributing to current leadership crises: the shortage of qualified administrators and leadership preparation. Makes case for increased involvement by educational "insiders" in national conversation. (Contains 48 references.) (Authors/PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: