Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCartledge, Gwendolyn; Sentelle, Julie; Loe, Scott; Lambert, M. Charles; Reed, Evette Simmons
TitelTo Be Young, Gifted, and Black?: A Case Study of Positive Interventions within an Inner-City Classroom of African American Students.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 70 (2001) 4, S.243-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterBehavior Change; Black Students; Elementary Education; Elementary School Students; Gifted; Inner City; Intervention; Positive Reinforcement; Urban Youth
AbstractConducted an 18-month intervention for African American inner city elementary school students in a gifted classroom. The intervention, supported by university-based coaches, involved positively phrased classroom behavioral expectations, social skills training, structural/systematic instruction, and preplanned positive and negative consequences for noncompliance. Results for 18 students show many positive effects of the intervention approach. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: