Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStanovich, Paula J.; Jordan, Anne
TitelPreparing General Educators To Teach in Inclusive Classrooms: Some Food for Thought.
QuelleIn: Teacher Educator, 37 (2002) 3, S.173-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Teacher Attitudes
AbstractDescribes a research project at the Ontario Institute for Studies in Education which involved over 100 classrooms. The project targeted variables essential for successful inclusion and described the relationships among teachers, classrooms, and school characteristics necessary for effective inclusion. Lessons learned emphasized developing teacher commitment to inclusion, practicing the science of education, and viewing inclusion as professional development. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: