Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchulte, Laura E.
TitelA Comparison of Cohort and Non-Cohort Graduate Student Perceptions of the Ethical Climate and Its Importance in Retention.
QuelleIn: Journal of College Student Retention, 4 (2003) 1, S.29-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
SchlagwörterAcademic Persistence; Cohort Analysis; College Environment; Ethics; Graduate Students; Group Membership; Higher Education; School Holding Power; Student Attitudes; Student College Relationship
AbstractCompared cohort and non-cohort graduate students' perceptions of the ethical climate of an educational administration program using the Ethical Climate Index, and their perceptions regarding the importance of ethical climate to student retention. Found that cohort students rated the ethical climate significantly more positive. Both groups considered ethical climate an important factor in student retention. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: