Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSenne, Terry A.; Rikard, G. Linda
TitelExperiencing the Portfolio Process during the Internship: A Comparative Analysis of Two PETE Portfolio Models.
QuelleIn: Journal of Teaching in Physical Education, 21 (2002) 3, S.309-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-5024
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Physical Education Teachers; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Student Development; Student Teacher Attitudes; Student Teaching
AbstractAnalyzed two physical education teacher education portfolio models regarding the impact on intern perceptions of the value of portfolios, intern professional growth, and portfolio representation in single and dual internship site placements. Data from surveys and reflection logs indicated that although interns showed no change in moral judgement reasoning, most valued the portfolio process as an indicator of professional growth. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in Physical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: