Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilber, Kenneth H.
TitelUsing the Cognitive Approach To Improve Problem-Solving Training.
QuelleIn: Performance Improvement, 41 (2002) 3, S.28-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Objectives; Cognitive Psychology; Instructional Design; Learning Processes; Models; Problem Solving; Training Methods
AbstractDiscusses the cognitive approach to instructional design (ID) and how ID practitioners can design training differently. Highlights include how learning occurs; categories of learning; a model that summarizes the components of a well-designed lesson; a framework for ID based on cognitive psychology; and a table to use as a job aid for designing training. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: