Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVan Zanten, Agnes
TitelEducational Change and New Cleavages between Head Teachers, Teachers and Parents: Global and Local Perspectives on the French Case.
QuelleIn: Journal of Education Policy, 17 (2002) 3, S.289-304Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterAccountability; Administrators; Decentralization; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Federal Government; Foreign Countries; Free Enterprise System; Global Approach; Individual Power; Local Issues; Parent School Relationship; Professional Personnel; Teacher Administrator Relationship; France
AbstractCombines a global, national, and local perspective to study the effects of educational changes over the last 20 years on the relationships among head teachers, teachers, and parents in France. Examines the impact of five kinds of transformations--decentralization, marketization, accountability, managerialism, and professionalism--on definitions of the social and professional identities of educational agents and their power. (Contains 58 references.) (Author/PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: