Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Michael W.; Strickland, Dorothy S.
TitelComplements or Conflicts: Conceptions of Discussion and Multicultural Literature in a Teachers-as-Readers Discussion Group.
QuelleIn: Journal of Literacy Research, 33 (2001) 1, S.137-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-296X
SchlagwörterChildrens Literature; Discussion (Teaching Technique); Discussion Groups; Elementary Education; Elementary School Teachers; Professional Development
AbstractExamines effectiveness of a teachers-as-readers discussion group in (1) suggesting how teachers can use multicultural literature to foster an ethical respect for others and (2) engaging teachers in conversations about multicultural literature that challenge prevailing patterns of school literature discussions. Suggests success of the second aim may have come at the cost of the first aim. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Literacy Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: